Name:
Phone number:
Address:
Occupation:
Email/Facebook/Twitter/Skype/YM name:
Have been in HERBALIFE before? yes
no
Interested to: LOSE WEIGHT
GAIN WEIGHT
BUILD MUSCLE
RESHAPE YOUR SHAPE
IMPROVE SKIN COMPLEXION
HEALTHY BREAKFAST
FEEL GREAT AND HEALTHY
EARN EXTRA INCOME

Form provided by Freedback.

Monday, 19 December 2011

Meniti hari :')

My dear Sister & Brother in Islam.
Asslamamualaikum.
Bismillah.


Fuhhhhh * tiupp habukk di blog *
Maaf ya, blog ini mengalami kecederaan pada masa lalu.
Jadi kena istirahat untuk memulihkannya. Haha.


Jadi alkisahnya, masa 3 bulann cuti 'semester break' ini akan ditamat dalam beberapa minggu sahaja lagi.
Wow, dulu bulan sekarang minggu dan bakal menyusul hanya meniti hari.
Masa emas, 3 bulan cuti, rasa sekejapp pulak ya :'((
Nakk cuti lagi? its okayy takk mahu kot buat masa neh.
Mood tengah nakk belajar * berkobar-kobar * keh3.





  ! CERITERA CUTI TIGA BULAN !
* buat ape je cik kak *



 1) Jalan-jalan melawat sahabat handai.
Pilihan hati, Universiti Sains Islam Malysia (USIM)







2)  Baby-sit ! sukaaa tapi seksa =.="
the superr hyper baby.
Muhd Zharif Baihaqi & Ahmad Faisal. 
 











3) main masak-masak. Hahah.
Bukan main lahh, but practice ! :D







4) cuci-cuci mata, Shopping ! 
aktiviti yang memang menjadi pendamping masa cuti.
bergilir-gilir orang yang jadi peneman :D







5) Dannn, study.
Persediaan untuk menempuhi sem depan. Juga masa depan :)





sepanjang Tiga bulan, tuuu je?
memang cuti yang takk produktif.

nak kerja ponn.
my mom said : Ehh no need laa, masa university bagi cuti, baik cuti. Nanti bila dahh bukak semester, sibukk pulak nak cuti. 
Ehmm, baiklah. Memang cukup rest ! Thanks uia sbb bg cuti. Haha.

Tahun 2012, 
Masa untuk membusykan diri.
Masa untuk mengejar masa depan.
Masa untuk mencari haluan hidup akan datang.
Masa untuk memantapkan diri.
Masa untuk mematangkan diri.
Masa untuk capai kejayaan yang ingin dikecapi.

Come onn ! 
Takk sabar nak 2012.
masa yang last umur aku akan ada angka 1 dekat depan.
*melainkan kalau panjang umur sampai 100 plus pluss*
kih3.

2012 :)
please be kind to me.
Biiznillah, inshAllah i'll make the dreams come true.


until then, 
take care, please.





pen off *








Tuesday, 6 December 2011

Go confidently in the direction of your dreams !


My dear sister andd brother in Islam,
Assalamu'alaikum wmt :) 
Bismillah.


A short post,
just to motivate myself.
Am just realise that I must,
Get prepared from now on.
Challenge myself to be on the top.
Make myself be confident to success.
Remember that,
Build upon the strengths,
then weaknesses will gradually take care of themselves.


"If you want to accomplish anything in life, you can't just sit back and hope it will happen. You've got to make it happen." - Chuck Norris.


So that,
I'll strive to get my aim.
I'll strive to be the best.
I'll strive to make them proud.
I'll strive for my future life.
I'll strive because I dont want anyone to see me quit.
and fr sure I'll strive lillahi ta'ala ~


Kata-kata seorang sahabat * memotivasikan diri *

Ingat bahawa Agama ini mengharapkan kejayaanmu,
Ibu bapa-mu mengharapkan kejayaanmu,
Keluargamu mengharapkan kejayaanmu,
Guru-guru mengharapkan kejayaanmu,
Sahabat-sahabat mengharapkan kejayaanmu.
Rezeki itu terletak ditangan ALLAH, 
maka berdoalah kepada-NYA.
Usahalah kearah-NYA.
Dengan kehendak ALLAH, kejayaan itu berada dalam gengamanmu. 

InshAllah, may ALLAH yusahhil everything :')





THE SHORT GOAL ! 
*not too short actually, hehe *


1) Aiming to be an architect :)
pure archi/ interior design, inshAllah.

 Gambar Hiasan


 Gambar Hiasan


 Gambar Hiasan


 Gambar Hiasan


 Gambar Hiasan







2) Have a spa by my own :)
#impian dari kecik taww, inshAllah I'll design it.


 Gambar Hiasan
 
 
 Gambar Hiasan
 


 Gambar Hiasan
 

 Gambar Hiasan
 
 
 Gambar Hiasan


 Gambar Hiasan
* staff to be, ececehh berangan *





3) Toyota Harrier, love it seriously <3
#warna pilihan hati, mestilahh putih !


 Gambar Hiasan
 

 Gambar Hiasan
 
 
 Gambar Hiasan
 
 
 Gambar Hiasan
 
 
 Gambar Hiasan


* memang kacak bergaya & gagah dari pelbagai sudut *




InshAllah, InshAllah, InshAllah
I'll do my best, my very best
Double triple the efforts
To make the dreams come true
Nothing is impossible if you try hard to get it
I'll make this success !!
Ameen, InshAllah ~


 My beloved readers, pleasee pray fr my successs yahh
Do support me through the journey 
I really need it :')



"SAY YESS TO SUCCESS"



*  study mood *


until then,
thank you for spending your time to read this post
take care as always, 
Salam Alayk.






pen off *





Saturday, 3 December 2011

When hearts try to say something.

My dear Sister & Brother in Islam,
Assalamu'alaikum wmt.
Bismillah.
 

Hello :)
Since am still a new blogger on this blogger.com site.
So I can conclude that, not so many peoples outside there seems familiar with this blog. 
Yet, not all of the readers know whose actually owner of this blog. ryte? Haha.
The personal identity of this blog owner will be kept confidential fr a while * smiling *
Just a while, dont worry.
* Anyone who already know who am I, just keep silent, okay? ehe *


As the title said, yes my hearts want to say something.
That, i miss youuuu !





Everytime my heart beats,
I always remember the person around me, Family.
I always remember the person who i called a Friends.
I always remember my classmate.
I always remember my roomate.
I always remember my schoolmates.
I always remember my dormmates.
I always remember my teachers.
I always remember my team-mates. Mpp, archery, police cadet, OCC Iptim and etc.


Am wondering, can we met again?
Am wondering, are they okay?
Am wondering, arent you thinking of me as am thingking of you?
Am wondering, are they have any problems while im not by their side?


I always hope that we can met again.
I always hope that you always fine.
I always hope that you always remember me.
I always hope that if you have a problems, i can face it with you.
Please keep my hope. Please.


And please know that, i miss all of you. sobs sobs.

Fivers, would be always in my heart. Serious.


the MPP teams, here i've learned a lot of skills.


Beloved classmate , boys? struggling fr their spm. Haha.


Buddies, my superr roomates. They are too smart, love it.


best word describes, 'kuliah'mates. Imy a lots !
frm left: shuhada, qidwati, fathihah, Mdm Fadzleen, awadah, fatin.


A gang, Iptim's roomate. Lots of love, I miss our sweets moment, muahh <3


 sweetie. senior and junior. they cheer my day.
* one flying kiss fr three of you *


meet them,
the best crew, occ Iptim's 2011. ukhuwah fillah :)


If you hide, I’ll seek for you. 
If you’re lost, I’ll search for you. 
If you leave, I’ll wait for you. 
If they try to take you away from me, I’ll fight for you. 
Cause I never want to lose someone I love. 


When we first talked to each other
I knew we would always be friends.
Our friendship has kept on growing
And I'll be here for you to the end.

You listen when I have a problem
And help dry the tears from my face.
You take away my sorrow
And put happiness in its place.

We can't forget the fun we've had
Laughing 'til our faces turn red.
Talking of things only we find funny
Until people think we're insane, haha.

I guess this is my way of saying thanks
For catching me when I fall.
Thanks once again for being such a good friend
And being here with me through it all.


Even we spend most of our time talking about nothing 
but I just want to let you know that all these nothings mean so much more to me than so many somethings.



 songs, just fr youu :')
 * semoga anda semua sentiasa berada dlm rahmat-NYA *









Ukhuwah Fillah Abadan Abada, InshAllah.
Always take care of yourself :)
Salam Alayk.




pen off *



Friday, 2 December 2011

You have grown so fast, saeng-il chukkae !

My dear Sister & Brother in Islam,
Assalamu'alaikum wmt.
Bismillah.

 ITS 2nd OF DECEMBER !


Saeng il Chukka Hamnida 
Saeng il Chukka Hamnidaa
Saranghaneun cae chingun shi
Saeng il chukka hamnida
* blow the candle*






Special song & cake, dedicate to 
MS. NUR AWADAH NASHORDDIN & MS. ATIQAH FARHANA SAFIAN <3  
Saeng-il chukkae my Friends.



# Birthday girl of the dayy
On the left side. My love, Awadah the yellow lover !

 
Atiqah Farhana, the smart one. 
From left: Atiqah, Amyra, Atie, Ayu.
we're A4, haha.



On your birthday, special one,
I wish that all your dreams come true.
May your day be filled with joy,
Wonderful gifts and goodies, too.

On your day I wish for you
Favorite people to embrace,
Loving smiles and caring looks
That earthly gifts cannot replace.
I wish you fine and simple pleasures.
I wish you many years of laughter.
I wish you all of life’s best treasures.
I wish you happily ever after!

I wish you a lovely day, 
not just today because it is your birthday,
but all year round.
May you always wake up in the morning with a smile on your face.
Happy Birthday to you.


# I miss both of you a lot.
pss: Hadiah tuntut nanti, okay?
Lots of love, me :) 

*  flying kiss * 



Wednesday, 30 November 2011

Aduhai si Gadis. Mengapa kau mengeluh?

Assalamu'alaikum wmt.
Bismillah.


Perihal mengenai si kaum feminin yang sering mengeluh dengan hukum dunia.

Majoriti kaum feminin sering meluahkan perasaanya bahawa "susah menjadi wanita", mereka telah digoda dan diperdaya oleh syaitan dan hawa nafsunya sendiri, seperti yang kita bakal lihat dialog dibawah, bagaikan mempersoalkan ketentuan Allah terhadap mereka. Dengan kata lain yang agak kasar, Allah berat sebelah pada kaum wanita.
Astagfirullah, bukalah mata serta hatimu wahai keturunan Hawa.


 


Keluhan remaja perempuan A:
"Aduh, situ tutup, sini tutup. Susah la gini. Apasal laki-laki mudah saja. Tak pakai baju pun takpe. Perempuan auratnya lagi banyak."

Keluhan isteri A:
"Kenapa la kita para isteri ni nak keluar kena minta izin dari suami kita, padahal suami kita nak keluar kemana-mana pun tak bagitau kita takpe pulak."

Keluhan remaja perempuan B:
"Jika kita ikut faraid dalam hal pusaka, rugilah kita. Sebab bahagian harta pusaka perempuan lagi sedikit berbanding harta yang anak lelaki dapat. Kami mahu keadilan!"

Keluhan isteri B:
"Kenapa Allah jadikan wanita mengandung dan rasa sakitnya nak melahirkan anak. Suami kita rileks saja? Masa buat anak carilah kita, masa nak beranak kita tanggung sendiri!"

Keluhan isteri C:
"Islam kata kita perempuan wajib taat pada suami, tapi ada Islam cakap suami perlu taat pada isterinya? Mana keadilan pada kaum hawa?"

Keluhan isteri D:
"Bila nak cerai je, suami yang boleh jatuhkan talak. Kenapa isteri tak bolek ceraikan suaminya? Kenapa?"

Keluhan remaja perempuan C:
"Wanita takleh nak beribadat macam lelaki, sebab bila kita ada haid dan nifas, takleh nak solat dan puasa. Ingat perempuan ni suka ke tak solat dan puasa?".

# Dan kemudian datanglah pertubuhan dan organisasi yang membela kaum wanita, dan menuntut hak samarata antara gender, mengekploitasi fahaman wanita yang terjejas akidahnya dek kerana disogok pertanyaan.
Kaum lelaki pula cakap, "Ah, mujur aku ni lelaki!"

 


Tunggu ! 

Istigfarlah pada wanita yang ada perasaan seperti di atas. 
Mujur ada seorang lelaki yang bukanlah seorang ustaz namun amat yakin bahawa Allah itu Maha Adil. 
Dia tidak mampu menuturkan sabda Rasulullah s.a.w dan petikan dari ayat Al-Quran, namun dengan keimanan dan ilmu sedikit yang dia ada ,diolah sebaiknya untuk menjawab soalan-soalan melampau itu.


Lelaki beriman menjawab keluhan remaja perempuan A:
"Cik adik, Islam lah yang mengangkat aurat wanita. Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang teraman dan terbaik. Awak ada emas dan permata, adakah awak nak letak terdedah ditepi laluan lalu lalang atau disimpan dirumah agar tiada siapa melihat perhiasan itu? Ok, jika awak letakkan perhiasan tadi dikalangan orang, agaknya apa akan jadi dengan barang perhiasan tadi? Lelaki, yang utama hanyalah bawah pusat ke lutut tapi awak? Saya tidak dapat melihat kulit anda pun kecuali muka dan tangan! Awak tak mungkin akan terangsang nafsu tengok saya hanya berseluar pendek ke lutut kan? Tapi kalau sebaliknya, jangankan saya, tapi tok imam pun akan tercabut serbannya jika tengok awak pakai hanya seluar pendek!"


Lelaki beriman menjawab keluhan isteri A:
"Ok, isteri perlu taat pada suami. Jadi, lelaki apa? Suami perlu wajib taat juga kepada ibunya tiga kali lebih utama dari ayahnya, walaupun dia sudah berkeluarga. Isteri tidak perlu lagi, taatnya hanya pada suami. Kenapa awak perlu taat pada suami? Kerana suami kalian lah yang menanggung dosa yang kalian lakukan!"


Lelaki beriman menjawab keluhan remaja perempuan B:
"Betul ke wanita menerima warisan pusaka lagi sedikit daripada lelaki? Tapi kan, harta itu memang hak untuk wanita itu dan dia berhak lakukan apa saja yang dia mahu. Shh.. jangan kongsi dengan sape-sape walaupun suami. Tak kesian pada lelaki ke, dia perlu membahagikan harta pusaka itu kepada isteri dan anak-anaknya. Kalau isteri dia ramai, anak dia ramai, harta pulak secebis, tak merasa lah jawabnya!"


Lelaki beriman menjawab Keluhan isteri B:
"Tahniah la sebab awak dapat mengandung dan melahirkan. Setiap kali awak begitu, wanita itu didoakan oleh sekalian makhluk dan malaikat! Beruntungnya awak! Andaikan awak meninggal pula masa beranak tu, percayalah… itu mati syahid dan ganjarannya syurga. Ya, syurga menanti awak malah beranak 15 kali pun sihat sampai ke tua! Sebab tu tak ramai orang wanita meninggal masa melahirkan !"


Lelaki beriman menjawab Keluhan isteri C:
"Akhirat nanti, saya dan lelaki lain didunia ini akan diminta bertanggungjawab keatas empat jenis wanita. Siapa? Mereka ialah isteri saya, ibu saya, anak perempuan saya dan adik perempuan saya. Tahu maksudnya? Awak nanti di akhirat, awak akan dibantu oleh empat lelaki! Siapa mereka? Mereka ialah suami, ayah, adik atau abang malah anak lelaki awak!"


Lelaki beriman menjawab Keluhan remaja perempuan C:
"Nak beribadat macam lelaki? Ingat mudah ke nak dapat syurga? Sedarlah, awak sebagai wanita boleh masuk sebarang pintu syurga yang awak sukai. Ya, dah la syurga, ada pilihan pula hanya dengan empat cara. Apa itu? Solat lima waktu, berpuasa bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dan tahu apa satu lagi? Taat pada suami awak. Itu saja asasnya!"


Lelaki beriman menjawab Keluhan isteri D:
"Saya, seorang lelaki wajib berjihad fisabilillah. Awak, seorang wanita jika taat akan suaminya,dan menunaikan tanggungjawabnya kepada Allah, maka awak akan turut menerima pahala setara seperti pahala orang pergi berjihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata!"



Lelaki beriman itu kemudian bertanya:
"Sebenarnya, apa lagi yang awak mahu, wahai kaum hawa?"




Namun, wanita-wanita tadi menangis dan salah seorangnya berkata;
"MasyaAllah, sayangnya Allah pada wanita, namun kami sendiri yang mengheret diri ke neraka yang mana ramainya kaum kami berbanding kaum lelaki!"




Demikianlah dialog wanita-wanita yang curiga itu dengan seorang lelaki biasa namun beriman.

Musuh Islam tidak akan berhenti melakukan segala upaya, sampai kita ikut dan tunduk kepada cara-cara dan peraturan yang dipromosikan dan diperjuangkan mereka.

Allah, yang menciptakan kita, maka sudah pasti Dia yang Maha Tahu pada manusia, sehingga segala hukumNya malah peraturanNya, tentulah yang terbaik bagi manusia dibandingkan dengan segala peraturan yang dicipta manusia.


Wahai lelaki si pemuda Agama, 
jagalah isterimu kerana dia perhiasan, pakaian dan ladangmu, sebagaimana Rasulullah s.a.w pernah mengajarkan agar kaum lelaki berbuat baik selalu (lembut) terhadap isteri anda sekalian.

Berbahagialah wahai para muslimah. 
Tunaikan dan menegakkan agamamu, nescaya syurga menanti.



Until then,
Salam Alayk.
Fi Amanillah, InshAllah :)